π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ: ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ
>> > >>
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ
ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΙ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Α´.
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου
τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου π. Γεωργίου Τσέτση
Ἱστορικὰ ἡ Θεία Εὐχαριστία τοποθετεῖται γύρω ἀπὸ τὸν Μυστικὸ Δεῖπνο τοῦ Κυρίου. Κάθε Θεία Λειτουργία ποὺ τελεῖται σημαίνει συμμετοχὴ τῶν πιστῶν στὸ ἴδιο καὶ μοναδικὸ Δεῖπνο ποὺ εἶχε ὁ Χριστὸς μὲ τοὺς Ἀποστόλους τὴν παραμονὴ τῆς Σταυρικῆς του θυσίας. Μιᾶς θυσίας ποὺ προσφέρθηκε ἅπαξ καὶ διαπαντός.
Οἱ ἀναίμακτες θυσίες, ποὺ προσφέρει ἡ Ἐκκλησία ἐδῶ καὶ δύο χιλιετίες τώρα, δὲν ἀποτελοῦν σύμβολο, οὔτε ἀναπαράσταση ἢ ἐπανάληψη τῆς Θυσίας τοῦ Γολγοθᾶ. Εἶναι ἡ συνέχεια τῆς μοναδικῆς Θείας Λειτουργίας ποὺ τελέστηκε, καὶ τελεῖται ἀδιάκοπα, ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Χριστό, μὲ μιὰ οὐράνια τάξη. Ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ θύτης καὶ τὸ θῦμα, ὁ προσφέρων καὶ ὁ προσφερόμενος. Ἐνῶ οἱ πιστοὶ ποὺ συμμετέχουν στὸ Μυστήριο εἶναι τὰ μέλη τοῦ Χριστοῦ, οἱ «μερίδες» τῆς Ἀναφορᾶς, τοῦ Δώρου ποὺ προσφέρεται στὸν Πατέρα. Μὲ τὴν Εὐχαριστιακή του ταύτιση, ὁ πιστὸς γίνεται «Χριστοφόρος». Ἔτσι ἡ Ἐκκλησία ἀποβαίνει τὸ οὐράνιο σῶμα τοῦ Χριστοῦ.
Read more: π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ: ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ
EΚΔΡΟΜΗ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΑΞΕΩΝ ΣΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ
>> > >>
Ἐκδρομὴ τῶν Kατηχητικῶν Συνάξεων τῆς ἐνορίας μας
στὸ Κέντρο Περιβαλλοντικῆς Ἔρευνας
καὶ Ἐκπαίδευσης στὸ Ἀκρωτήρι
Τὸ Σάββατο 18 Ὀκτωβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε κοινὴ ἐκδρομὴ τῶν Kατηχητικῶν Συνάξεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Λεμεσοῦ στὸ Κέντρο Περιβαλλοντικῆς Ἔρευνας καὶ Ἐκπαίδευσης στὸ Ἀκρωτήρι. Στὴν ἐκδρομὴ αὐτὴ συμμετεῖχαν καὶ οἱ Κατηχητικὲς Συνάξεις τῆς ἐνορίας μας. Τὰ παιδιὰ τῆς ἐνορίας μας (Δημοτικοῦ, Γυμνασίου καὶ Λυκείου) εἶχαν τὴν εὐκαιρία νὰ γνωρίσουν τὸ Περιβαλλοντικὸ Κέντρο καὶ τὰ προγράμματά του, νὰ ξεναγηθοῦν στὸν ἐκθεσειακὸ χῶρο καὶ στὴ Δεσποτικὴ Λίμνη, νὰ δοῦν σχετικὸ ντοκιμαντὲρ στὴν αἴθουσα προβολῶν, νὰ παίξουν στὴν παιχνιδούπολη ποὺ στήθηκε γιὰ τὴ μέρα αὐτή, νὰ παρακολουθήσουν καλλιτεχνικὸ πρόγραμμα μὲ παραδοσιακοὺς χοροὺς καὶ νὰ φᾶν τὸ μεσημέρι σουβλάκια καὶ χάμπουργκερ. Ὅλα τὰ ἔξοδα τῆς ἐκδρομῆς καλύφθηκαν ἀπὸ τὸ Ταμεῖο τῶν Κατηχητικῶν Συνάξεων τοῦ Ἀπ. Ἀνδρέα.
XΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ
>> > >>
XΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ
“Χριστὸς γεννᾶται· δοξάσατε.
Χριστὸς ἐξ οὐρανῶν· ἀπαντήσατε.
Χριστὸς ἐπὶ γῆς· ὑψώθητε.
Ἄσατε τῷ Κυρίῳ πᾶσα ἡ γῆ,
καὶ ἐν εὐφροσύνῃ, ἀνυμνήσατε λαοί,
ὅτι δεδόξασται”.
Μὲ ὅλη τὴ λαμπρότητα ποὺ τοὺς ταιριάζει ἑορτάστηκαν στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἀπ. Ἀνδρέου Λεμεσοῦ, ὅπως καὶ σὲ ὅλους τοὺς Ἱεροὺς Ναούς, τὰ Χριστούγεννα, ἡ κατὰ σάρκα Γεννήση τῆς Σωτῆρος Χριστοῦ, ἡ Μητρόπολη ὅλων τῶν ἑορτῶν, ὅπως τὴν ὀνομάζει ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος. Πλῆθος κόσμου συνέρρευσαν στὸν Ἱερό μας Ναὸ ἀπὸ ἀπὸ πολὺ νωρὶς τὸ πρωΐ, γιὰ νὰ λειτουργηθοῦν καὶ νὰ κοινωνήσουν τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων.
Σὲ ὅλους εὐχόμαστε ἐκ βάθους καρδίας χρόνια πολλὰ καὶ εὐλογημένα ἀπὸ τὸν σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ γεννηθέντα ἐν Βηθλεὲμ τῆς Ἰουδαίας Υἱὸ καὶ Λόγο τοῦ Θεοῦ, τὸν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό, τὸν μοναδικὸ Σωτήρα τοῦ κόσμου.
Χριστὸς Ἐτέχθη.
Ἀληθῶς Ἐτέχθη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2015
>> > >>
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
(ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τὸν μήνα Ἰανουάριο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες καὶ Ἀγρυπνία τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Πέμπτη 1η Ἰανουαρίου : Ἡ κατὰ σάρκα Περιτομὴ τοῦ Κυρίου / Τοῦ Μεγάλου Βασιλείου Ἀρχιεπισκόπου Καισαρείας / Ὁ Ὄρθρος θ᾿ ἀρχίσει στὶς 6:45 π.μ.
Τελεῖται ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου. Στὸ τέλος τῆς Θ. Λειτουργίας θὰ γίνει Δοξολογία ἐπὶ τῇ πρώτῃ τοῦ ἔτους.
Σάββατο 3 Ἰανουαρίου : Προεόρτια τῶν Φώτων / Τοῦ Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Ἐφραὶμ / Τοῦ Ὁσίου Σεραφεὶμ τοῦ Σάρωφ (ἐκ μεταθέσεως)
Κυριακὴ 4 Ἰανουαρίου : Πρὸ τῶν Φώτων / Ἡ Σύναξις τῶν Ἁγίων Ο’ Ἀποστόλων
π. ΜΙΧΑΗΛ ΒΟΣΚΟΥ: “ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΔΟΞΑΣΑΤΕ”
>> > >>
«Χριστὸς γεννᾶται, δοξάσατε»
Πρωτοπρ. Μιχαὴλ Βοσκοῦ
Ἡ ἑορτὴ τῶν Χριστουγέννων, ἡ ἑορτὴ τῆς κατὰ σάρκα Γεννήσεως τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ ἀποτελεῖ, ὅπως πολὺ εὔστοχα τὴν ὀνομάζει ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος, τὴ Μητρόπολη ὅλων τῶν ἑορτῶν. Ὅλοι γνωρίζουμε, ὅτι δὲν πρόκειται γιὰ μιὰ συνηθισμένη ἑορτή, οὔτε γιὰ ἕνα συνηθισμένο γεγονός. Πρόκειται γιὰ τὸ μεγαλύτερο γεγονὸς τῆς παγκόσμιας Ἱστορίας, τὸ ὁποῖο χώρισε τὴν Ἱστορία τοῦ κόσμου στὰ δύο: στὴν πρὸ Χριστοῦ καὶ στὴν μετὰ Χριστὸν ἐποχή. Πρόκειται γιὰ τὸ συγκλονιστικὸ ἐκεῖνο γεγονός, γιὰ τὸ ὁποῖο ἑτοιμαζόταν ἡ ἀνθρωπότητα αἰῶνες ὁλόκληρους καὶ τὸ ὁποῖο ἔδωσε πραγματικὸ νόημα στὴ ζωὴ τῶν ἀνθρώπων. Καὶ τὸ νόημα αὐτὸ δὲν εἶναι πρωτίστως οὔτε ἡ εἰρήνη, οὔτε ἡ ἀγάπη, οὔτε ἡ ἀδελφοσύνη, γιὰ τὶς ὁποῖες ὅλοι μιλοῦν τὶς μέρες τῶν Χριστουγέννων, ἀλλὰ εἶναι ἡ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ κόσμου διὰ τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ, διὰ τῆς εἰσόδου τοῦ ἀπείρου Θεοῦ στὴν πεπερασμένη ἀνθρώπινη Ἱστορία. Ὁ ἴδιος ὁ ἄναρχος καὶ προαιώνιος Θεὸς καταδέχθηκε νὰ γίνει ἄνθρωπος καὶ νὰ ζήσει ἀνάμεσά μας μὲ τὰ δεδομένα τοῦ παρόντος κόσμου. Πιὸ συγκεκριμένα τὸ δεύτερο πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὁ Μονογενὴς Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ προσέλαβε στὴ θεία ὑπόστασή Του τὴν ἀνθρώπινη φύση, καθιστώντας ἔτσι δυνατὴ τὴ θέωση καὶ τὴ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου. Ὅπως χαρακτηριστικὰ τονίζει ὁ Μέγας Ἀθανάσιος, ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ “ἐνηνθρώπησεν, ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν”· ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἄνθρωπος, γιὰ νὰ μπορέσουμε ἐμεῖς νὰ γίνουμε κατὰ χάριν θεοί, γιὰ νὰ μπορέσουμε ἐμεῖς νὰ σωθοῦμε ἀπὸ τὴν τραγικὴ κατάσταση τῆς πτώσεως καὶ τῆς ὑποταγῆς μας στὴν φθορά, τὴν ἁμαρτία καὶ τὸν θάνατο.