ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(τηλ. ναοῦ: 25331888, ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τὸν μήνα Αὔγουστο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες καὶ Ἀγρυπνία τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Σάββατο 1η Αὐγούστου : Ἡ Πρόοδος τοῦ Τιμίου καὶ Ζωοποιοῦ Σταυροῦ / Τῶν Ἁγ. ἑπτὰ Μακκαβαίων Παίδων / Μετὰ τὴν Θ. Λειτουργία θὰ τελεστεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ γιὰ τὸν νέο μήνα
Κυριακὴ 2 Αὐγούστου : Η’ Ματθαίου / Ἡ Ἀνακομιδὴ τῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγ. Πρωτομάρτυρος καὶ Ἀρχιδιακόνου Στεφάνου / Τῆς Ἁγ. Φωτεινῆς (Φωτοῦς) τῆς Κυπρίας
- Ἀπὸ σήμερα στὶς 7:00 μ.μ. ἀρχίζουν στὸ Παρεκκλήσιο τοῦ Ναοῦ οἱ Παρακλήσεις τοῦ Δεκαπενταυγούστου. Θὰ τελοῦνται ἐναλλὰξ ὁ Μέγας καὶ ὁ Μικρὸς Παρακλητικὸς Κανὼν πρὸς τὴν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον (καθημερινὰ στὶς 7:00 μ.μ. μέχρι τὶς 13 Αὐγούστου, ἐκτὸς Σαββάτου καὶ τῆς 5ης Αὐγούστου).
Τρίτη 4 Αὐγούστου : Τῶν ἐν Ἐφέσῳ Ἁγίων ἑπτὰ παίδων
Πέμπτη 6 Αὐγούστου : Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Κυρίου καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ
Σάββατο 8 Αὐγούστου : Τοῦ Ἁγ. Αἰμιλιανοῦ Ἐπισκόπου Κυζίκου καὶ Ἁγ. Καλλινίκου Ἐπισκόπου Ἐδέσσης
Κυριακὴ 9 Αὐγούστου : Θ’ Ματθαίου / Τοῦ Ἀπ. Ματθίου / Τοῦ Ὁσίου Ἥρωνος τοῦ Φιλοσόφου (ἐκ μεταθέσεως)
Τρίτη 11 Αὐγούστου : Ἀνάμνησις τοῦ κατὰ τῶν Ἀγαρηνῶν Τούρκων θαύματος τοῦ Ἁγ. Σπυρίδωνος / Τῶν Ἁγ. Μαρτύρων Φωτίου καὶ Ἀνικήτου (ἐκ μεταθέσεως)
- Τὴν Τετάρτη 12 Αὐγούστου στὶς 6:00 μ.μ. θὰ τελεστεῖ τὸ Μυστήριον τοῦ Ἁγίου Εὐχελαίου καὶ θὰ ἀκολουθήσει ὁ Μικρὸς Παρακλητικὸς Κανών.
Παρασκευὴ 14 Αὐγούστου : Προεόρτια τῆς Κοιμήσεως τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
Σάββατο 15 Αὐγούστου : Ἡ Κοίμησις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
Κυριακὴ 16 Αὐγούστου : Ι’ Ματθαίου / Τοῦ Ἁγ. Μανδηλίου / Τῶν Ἁγ. Μαρτύρων Ῥηγίνου καὶ Ὀρέστου (ἐκ μεταθέσεως)
Κυριακὴ 23 Αὐγούστου : ΙΑ’ Ματθαίου / Ἀπόδοσις τῆςἙορτῆς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου
Δευτέρα 24 Αὐγούστου : Τοῦ Ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ τοῦ Νέου Ἱερομάρτυρος
Πέμπτη 27 Αὐγούστου : Τοῦ Ἁγ. Μάρτυρος Φανουρίου τοῦ νεοφανοῦς / Τῶν Ἁγ. Μαρτύρων Ἀδριανοῦ καὶ Ναταλίας (ἐκ μεταθέσεως)
Πέμπτη 27 Αὐγούστου στὶς 8:00 μ.μ. : Ἀγρυπνία τοῦ Ὁσίου Ἰωσὴφ τοῦ Ἡσυχαστοῦ
Σάββατο 29 Αὐγούστου : Μνήμη τῆς Ἀποτομῆς τῆς Τιμίας Κεφαλῆς τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου
Κυριακὴ 30 Αὐγούστου : ΙΒ’ Ματθαίου / Τῶν Ἁγ. Ἀλεξάνδρου, Παύλου καὶ Ἰωάννου τοῦ Νέου τοῦ Κυπρίου Πατριαρχῶν Κων/πόλεως
Δευτέρα 31 Αὐγούστου : Ἡ κατάθεσις τῆς Τιμίας Ζώνης τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
- Ὁ Ἑσπερινὸς ἀρχίζει στὶς 6:30 μ.μ. καὶ ὁ Ὄρθρος στὶς 6:30 π.μ.
- Ἀπὸ τὴν 1η μέχρι τὴν 14η τοῦ μηνὸς ἔχουμε τὴ Νηστεία τοῦ Δεκαπενταυγούστου. Τὴν Πέμπτη 6 Αὐγούστου ἔχουμε κατάλυση ἰχθύος λόγῳ τῆς Ἑορτῆς τῆς Μεταμορφώσεως.
- Ἡ 29η Αὐγούστου εἶναι ἡμέρα αὐστηρῆς νηστείας. Ἐπειδὴ ὅμως εἶναι Σάββατο, θὰ ἔχουμε κατάλυση οἴνου καὶ ἐλαίου.
Ὅταν ζητᾶμε ἀπὸ τὸν Θεὸ ταπείνωση, νὰ δεχώμαστε καὶ τὶς ταπεινώσεις
– Τί θὰ μὲ βοηθοῦσε, Γέροντα, πρακτικὰ νὰ ἀποκτήσω ταπείνωση;
– Πῶς ἀποκτᾶ ταπείνωση κανείς; Ὅταν τοῦ λένε μιὰ κουβέντα, νὰ λέη δύο; Νὰ μὴ σηκώνη μύγα στὸ σπαθί του; Εὐλογημένη, ὅταν σοῦ δίνεται εὐκαιρία γιὰ ταπείνωση, νὰ δέχεσαι τὴν ταπείνωση. Ἔτσι ἀποκτιέται ἡ ταπείνωση.
Τὸ φάρμακο τὸ δικό σου εἶναι νὰ κινῆσαι ἁπλά, ταπεινά, νὰ δέχεσαι ὅπως ἡ γῆ καὶ τὴν βροχὴ καὶ τὸ χαλάζι καὶ τὰ σκουπίδια καὶ τὰ φτυσίματα, ἐὰν θέλης νὰ ἐλευθερωθῆς ἀπὸ τὰ πάθη σου. Οἱ ἐξωτερικὲς ταπεινώσεις βοηθοῦν τὸν ἄνθρωπο νὰ ἐλευθερωθῆ πολὺ γρήγορα ἀπὸ τὸν παλαιὸ ἑαυτό του, ὅταν τὶς δέχεται.
– Ἐγώ, Γέροντα, ἔχω ἀνάγκη ἀπὸ πολλὴ ταπείνωση.
– Νὰ πᾶς νὰ ἀγοράσης. Ὑπάρχουν πολλοὶ ἄνθρωποι ποὺ πουλοῦν τὴν ταπείνωση, καὶ μάλιστα δωρεάν, ἀρκεῖ νὰ τὴν θέλης...
– Ποιοί εἶναι αὐτοί, Γέροντα;
– Εἶναι οἱ ἄνθρωποι πού, ὅταν δὲν ἔχουν καλὴ πνευματικὴ κατάσταση, φέρονται ἀδιάκριτα καὶ μὲ τὴν συμπεριφορά τους μᾶς ταπεινώνουν.
Ἡ ταπείνωση δὲν ἀγοράζεται ἀπὸ τὸν μπακάλη ὅπως τὰ ψώνια. Ὅταν λέμε: «δῶσ᾿ μου, Θεέ μου, ταπείνωση», ὁ Θεὸς δὲν θὰ πάρη τὴν σέσουλα καὶ θ᾿ ἀρχίση: «πάρε ἕνα κιλὸ ταπείνωση ἐσύ», «μισὸ κιλὸ ἐσύ», ἀλλὰ θὰ ἐπιτρέψη νὰ ἔρθη λ.χ. κάποιος ἄνθρωπος ἀδιάκριτος νὰ μᾶς φερθῆ σκληρὰ ἢ θὰ πάρη ἀπὸ ἄλλον τὴν Χάρη Του καὶ θὰ ἔρθη νὰ μᾶς βρίση. Ἔτσι θὰ δοκιμασθοῦμε καὶ θὰ ἐργασθοῦμε, ἐὰν θέλουμε νὰ ἀποκτήσουμε τὴν ταπείνωση. Ἀλλὰ ἐμεῖς δὲν σκεφτόμαστε ὅτι ὁ Θεὸς ἐπιτρέπει νὰ γίνη ὁ ἀδελφός μας κακός, γιὰ νὰ βοηθηθοῦμε ἐμεῖς, καὶ θυμώνουμε μὲ τὸν ἀδελφό. Καί, ἐνῶ ζητᾶμε ἀπὸ τὸν Θεὸ ταπείνωση, δὲν δεχόμαστε τὶς εὐκαιρίες ποὺ μᾶς στέλνει, γιὰ νὰ ταπεινωθοῦμε, ἀλλὰ δυσανασχετοῦμε. Κανονικὰ θὰ ἔπρεπε νὰ χρωστᾶμε εὐγνωμοσύνη σ᾿ αὐτὸν ποὺ μᾶς ταπεινώνει, γιατὶ αὐτὸς εἶναι ὁ μεγαλύτερος εὐεργέτης μας. Ὅποιος ζητάει στὴν προσευχή του ταπείνωση ἀπὸ τὸν Θεό, ἀλλὰ δὲν δέχεται τὸν ἄνθρωπο ποὺ τοῦ στέλνει ὁ Θεός, γιὰ νὰ τὸν ταπεινώση, δὲν ξέρει τί ζητάει.
(Ἀπὸ τὸ βιβλίο: Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι E': Πάθη καὶ ἀρετές, Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον “Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος”, Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 2006, σ. 179-180)