ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΩΝ ΑΠΡΙΛΙΟΥ - ΜΑΪΟΥ 2017
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΩΝ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΪΟΥ
(τηλ. ναοῦ: 25331888, ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τοὺς μῆνες Ἀπρίλιο καὶ Μάϊο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες καὶ Ἀγρυπνία τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Κυριακὴ 23 Ἀπριλίου : Τοῦ Ἀντίπασχα / Ἡ ψηλάφησις τοῦ Ἁγ. Ἀποστόλου Θωμᾶ / Τοῦ Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου
Tὴν Κυριακὴ 23 Ἀπριλίου στὶς 4:00 μ.μ. θ’ ἀρχίσει ἡ Πασχαλινὴ Γιορτὴ – Πανηγύρι τῶν Κατηχητικῶν Συνάξεων τῆς ἐνορίας μας.
Τρίτη 25 Ἀπριλίου : Τοῦ Ἁγ. Ἀποστόλου καὶ Εὐαγγελιστοῦ Μάρκου καὶ τῆς Ὁσίας Ἐλισάβετ τῆς θαυματουργοῦ (ἐκ μεταθέσεως)
Tὴν Τρίτη 25 Ἀπριλίου στὶς 6:00 μ.μ. θὰ γίνει Παράκληση στὴν Παναγία καὶ ὁμιλία.
Παρασκευὴ 28 Ἀπριλίου : Τοῦ Ὁσίου Μέμνονος τοῦ θαυματουργοῦ
Κυριακὴ 30 Ἀπριλίου : Τῶν Μυροφόρων / Τοῦ Ἀποστόλου Ἰακώβου, ἀδελφοῦ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου / Τοῦ Ἁγ. Παναρέτου Ἐπισκόπου Πάφου καὶ τῆς Ὁσίας Ἰσιδώρας (ἐκ μεταθέσεως)
Τρίτη 2 Μαΐου : Ἀνακομιδὴ τῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγ. Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου / Τῆς Ἁγ. Ματρώνης τῆς Ρωσίδος / Μετὰ τὴν Θ. Λειτουργία θὰ τελεστεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ γιὰ τὸν νέο μήνα
Tὴν Τρίτη 2 Μαΐου μετὰ τὸν Ἑσπερινὸ τῶν Ἁγ. Τιμοθέου καὶ Μαύρας θὰ γίνει ὁμιλία.
Τετάρτη 3 Mαΐου : Τῶν Ἁγ. Τιμοθέου καὶ Μαύρας
Παρασκευὴ 5 Μαΐου : Τῆς Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Εἰρήνης καὶ τοῦ Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Ἐφραὶμ
Κυριακὴ 7 Mαΐου : Τοῦ Παραλύτου
Δευτέρα 8 Μαΐου : Τοῦ Ἁγ. Ἀποστόλου καὶ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου καὶ τοῦ Ὁσίου Ἀρσενίου τοῦ Μεγάλου
Τρίτη 9 Mαΐου : Ἀπόδοσις τῆς Ἑορτῆς τοῦ Παραλύτου / Τοῦ Ἁγ. Μάρτυρος Χριστοφόρου καὶ τοῦ Ἁγ. Προφήτου Ἡσαΐου
Tὴν Τρίτη 9 Μαΐου μετὰ τὸν Ἑσπερινὸ τῆς Μεσοπεντηκοστῆς θὰ γίνει ὁμιλία.
Τετάρτη 10 Μαΐου : Τῆς Μεσοπεντηκοστῆς
Παρασκευὴ 12 Μαΐου : Τοῦ Ἁγ. Ἐπιφανίου Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου καὶ τοῦ Ἁγ. Γερμανοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κων/ πόλεως / Τῆς Ἁγ. Γλυκερίας (ἐκ μεταθέσεως)
Κυριακὴ 14 Μαΐου : Τῆς Σαμαρείτιδος / Τοῦ Ἁγ. Ἱερομάρτυρος Θεράποντος
Δευτέρα 15 Μαΐου : Τοῦ Ὁσίου Παχωμίου τοῦ Μεγάλου καὶ τοῦ Ἁγ. Ἀχιλλίου Ἐπισκόπου Λαρίσης
Tὴν Τρίτη 16 Μαΐου μετὰ τὸν Ἑσπερινὸ τῆς Ἀποδόσεως τῆς Ἑορτῆς τῆς Μεσοπεντηκοστῆς θὰ γίνει ἡ τελευταία ὁμιλία.
Τετάρτη 17 Μαΐου : Ἀπόδοσις τῆς Ἑορτῆς τῆς Μεσοπεντηκοστῆς / Tοῦ Ἁγ. Θεοφάνους τοῦ Μυροβλύτου Ἐπισκόπου Σολέας
Κυριακὴ 21 Μαΐου : Τοῦ Τυφλοῦ / Τῶν Ἁγ. Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης τῶν Θεοστέπτων Βασιλέων καὶ Ἰσαποστόλων
Τρίτη 23 Μαΐου στὶς 9:00 μ.μ. : Ἀγρυπνία τῆς Ἀποδόσεως τῆς Ἑορτῆς τοῦ Πάσχα
Πέμπτη 25 Μαΐου : Τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου
Παρασκευὴ 26 Μαΐου : Ἡ Γ’ Εὕρεσις τῆς Τιμίας Κεφαλῆς τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου (ἐκ μεταθέσεως)
Σάββατο 27 Μαΐου : Τοῦ Ὁσίου Ἰωάννου τοῦ Ρώσσου καὶ τοῦ Ἁγ. Ἱερομάρτυρος Θεράποντος
Κυριακὴ 28 Μαΐου : Τῶν Ἁγ. 318 Θεοφόρων Πατέρων τῆς Α’ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου
Δευτέρα 29 Μαΐου : Τῆς Ἁγ. Θεοδοσίας τῆς Ὁσιομάρτυρος καὶ τῆς Ἁγ. Θεοδοσίας τῆς Παρθένου
- Ὁ Ἑσπερινὸς ἀρχίζει κατὰ τὸν μήνα Ἀπρίλιο στὶς 6:00 μ.μ. καὶ κατὰ τὸν μήνα Μάϊο στὶς 6:30 μ.μ., ἐνῶ ὁ Ὄρθρος ἀρχίζει στὶς 6:30 π.μ.
- Τὴν Τετάρτη τῆς Μεσοπεντηκοστῆς (10 Μαΐου) καὶ τὴν Τετάρτη τῆς Ἀποδόσεως τοῦ Πάσχα (24 Μαΐου) ἔχουμε κατάλυση ἰχθύος.
Πῶς πρέπει νά κάνουμε τό σταυρό μας
Ἀρχικά ἑνώνουμε τά τρία πρῶτα δάκτυλα τοῦ δεξιοῦ χεριοῦ, ὁμολογώντας ἔτσι τήν πίστη μας σ’ ἕνα Θεό, πού εἶναι ταυτόχρονα καί τρεῖς ὑποστάσεις, τρία πρόσωπα - ὁ Πατήρ, ὁ Υἱός καί τό Ἅγιο Πνεῦμα -, ὁμοούσια, ἑνωμένα μεταξύ τους «ἀχωρίστως» καί «ἀδιαιρέτως». Τά ἄλλα δύο δάκτυλα, πού ἀκουμποῦν στήν παλάμη, συμβολίζουν τίς δύο φύσεις, δύο θελήσεις καί δύο ἐνέργειες τοῦ Κυρίου μας, τή θεία καί τήν ἀνθρώπινη. Μ’ αὐτό τόν τρόπο κάνουμε μιά συμβολική ὁμολογία τῆς ὀρθοδόξου πίστεώς μας, πού βάσεις καί θεμέλιά της ἀποτελοῦν τό τριαδολογικό καί χριστολογικό δόγμα.
Μετά φέρνουμε τό χέρι στό μέτωπο, τή σωματική περιοχή τῆς διανοητικῆς λειτουργίας, φανερώνοντας ἔτσι ὅτι ἀγαποῦμε τόν Θεό μ’ ὅλη τή διάνοιά μας, καί ὅτι ἀφιερώνουμε σ’ Αὐτόν ὅλες τίς σκέψεις μας.
Τό χέρι ἔρχεται κατόπιν στήν κοιλιά. Ἔτσι δηλώνουμε συμβολικά ὅτι προσφέρουμε στόν Κύριο ὅλες τίς ἐπιθυμίες μας καί ὅλα τά συναισθήματά μας.
Τέλος, φέρνουμε τό χέρι στούς ὤμους, πρῶτα στό δεξιό καί μετά στόν ἀριστερό, ὁμολογώντας ἔτσι ὅτι καί κάθε σωματική μας δραστηριότητα ἀνήκει σ’ Ἐκεῖνον.
(π. Γεώργιος Κουγιουμτζόγλου, Λατρευτικό Ἐγχειρίδιο, σ. 268-269)