ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2015
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τὸν μήνα Αὔγουστο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Σάββατο 1η Αὐγούστου : Ἡ Πρόοδος τοῦ Τιμίου Σταυροῦ / Τῶν Ἁγ. ἑπτὰ Μακκαβαίων Παίδων / Μετὰ τὴν Θ. Λειτουργία θὰ τελεστεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ γιὰ τὸν νέο μήνα
Κυριακὴ 2 Αὐγούστου : Θ’ Ματθαίου / Ἡ Ἀνακομιδὴ τῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγ. Πρωτομάρτυρος καὶ Ἀρχιδιακόνου Στεφάνου / Τῆς Ἁγ. Φωτεινῆς (Φωτοῦς) τῆς Κυπρίας
- Ἀπὸ σήμερα στὶς 7:00 μ.μ. ἀρχίζουν οἱ Παρακλήσεις τοῦ Δεκαπενταυγούστου. Θὰ τελοῦνται ἐναλλὰξ ὁ Μέγας (Κυριακή, Τρίτη καὶ Πέμπτη) καὶ ὁ Μικρὸς (Δευτέρα, Τετάρτη καὶ Παρασκευὴ) Παρακλητικὸς Κανών. Οἱ Παρακλήσεις θὰ γίνονται στὸ Παρεκκλήσιο τοῦ Ναοῦ.
Πέμπτη 6 Αὐγούστου : Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ
Σάββατο 8 Αὐγούστου : Τοῦ Ἁγ. Αἰμιλιανοῦ Ἐπισκόπου Κυζίκου
Κυριακὴ 9 Αὐγούστου : Ι’ Ματθαίου
Τρίτη 11 Αὐγούστου : Ἀνάμνησις τοῦ κατὰ τῶν Ἀγαρηνῶν Τούρκων θαύματος τοῦ Ἁγ. Σπυρίδωνος / Τῶν Ἁγ. Μαρτύρων Φωτίου καὶ Ἀνικήτου (ἐκ μεταθέσεως)
- Τὴν Τρίτη 11 Αὐγούστου στὶς 6:00 μ.μ. θὰ τελεστεῖ τὸ Μυστήριον τοῦ Ἁγίου Εὐχελαίου καὶ θὰ ἀκολουθήσει ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανών.
Πέμπτη 13 Αὐγούστου : Ἀπόδοσις τῆς Ἑορτῆς τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος
Παρασκευὴ 14 Αὐγούστου : Προεόρτια τῆς Κοιμήσεως τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
Σάββατο 15 Αὐγούστου : Ἡ Κοίμησις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
Κυριακὴ 16 Αὐγούστου : ΙΑ’ Ματθαίου / Τοῦ Ἁγ. Μανδηλίου (= Ἀνακομιδὴ τῆς ἀχειροποιήτου εἰκόνος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ / Τῶν Ἁγ. Μεγαλομαρτύρων Ῥηγίνου καὶ Ὀρέστου (ἐκ μεταθέσεως)
Κυριακὴ 23 Αὐγούστου : ΙΒ’ Ματθαίου / Ἀπόδοσις τῆς Ἑορτῆς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου
Δευτέρα 24 Αὐγούστου : Τοῦ Ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ τοῦ Νέου Ἱερομάρτυρος
Tετάρτη 26 Αὐγούστου : Τῶν Ἁγ. Μαρτύρων Ἀδριανοῦ καὶ Ναταλίας
Πέμπτη 27 Αὐγούστου : Τοῦ Ἁγ. Μάρτυρος Φανουρίου τοῦ νεοφανοῦς / Τοῦ Ἁγ. Ἱερομάρτυρος Χρυσοστόμου Ἐπισκόπου Σμύρνης
Σάββατο 29 Αὐγούστου : Μνήμη τῆς Ἀποτομῆς τῆς Τιμίας Κεφαλῆς τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου
Κυριακὴ 30 Αὐγούστου : ΙΓ’ Ματθαίου / Τῶν Ἁγ. Ἀλεξάνδρου Πατριάρχου Κων/πόλεως καὶ Φιλωνίδου Ἐπισκόπου Κουρίου
Δευτέρα 31 Αὐγούστου : Ἡ κατάθεσις τῆς Τιμίας Ζώνης τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
- Ὁ Ἑσπερινὸς ἀρχίζει στὶς 6:30 μ.μ. καὶ ὁ Ὄρθρος στὶς 6:30 π.μ.
- Ἀπὸ τὴν 1η μέχρι τὴν 14η τοῦ μηνὸς ἔχουμε τὴ Νηστεία τοῦ Δεκαπενταυγούστου. Τὴν Πέμπτη 6 Αὐγούστου ἔχουμε κατάλυση ἰχθύος λόγῳ τῆς Ἑορτῆς τῆς Μεταμορφώσεως. Τὸ Σάββατο 29 Αὐγούστου εἶναι ἡμέρα αὐστηρῆς νηστείας, λόγῳ ὅμως τοῦ Σαββάτου θὰ ἔχουμε κατάλυση οἴνου καὶ ἐλάιου.
Πότε πρέπει νά εἴμαστε ὄρθιοι ἐντός τοῦ Ἱ. Ναοῦ
Ἡ στάση πού θά τηρήσουμε στή Λατρεία δέν καθορίζεται ἀπό τή δική μας προσωπική εὐλάβεια καί διάθεση, ἀλλά ἀπό τήν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, ἀνάλογα μέ τό νόημα πού δίδει σέ κάθε λειτουργική στάση καί σέ κάθε λατρευτική στιγμή …
Πότε, λοιπόν, πρέπει νά παρακολουθοῦμε ὄρθιοι τίς ἀκολουθίες στούς Ἱερούς Ναούς (ἤ πότε πρέπει νά ἐγειρόμαστε);
…
γ) Στή Θεία Λειτουργία
[Στή Θεία Λειτουργία προτιμᾶται ἡ ὀρθία στάση. Ἑπομένως κυρίως κατά τή διάρκεια τοῦ Μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας, οἱ πιστοί πρέπει νά παραμένουν ἀπό τήν ἀρχή μέχρι τήν ἀπόλυση ὄρθιοι, ὅταν καί ὅσοι μποροῦν. Ἡ κόπωση εἶναι βέβαια πρόβλημα, ἀλλά ὅταν ὑπάρχει ἀνάλογη διάθεση, σιγά σιγά, μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ ὑπερπηδᾶται καί συνηθίζεται. Οἱ πιστοί πού ἀποφασίζουν νά ὑποστοῦν αὐτό τόν κόπο, ὡς μιά ἀντιπροσφορά γιά τή θυσία τοῦ Λυτρωτοῦ μας, ἔχουν περισσότερες εὐλογίες …]
…
9. Ὅταν ἀπαγγέλλεται τό Σύμβολον τῆς Πίστεως (τό “Πιστεύω”), ὁπότε μετά, ἀκούγεται ἡ ἐκφώνηση – “προσταγή”: “Στῶμεν καλῶς· στῶμεν μετὰ φόβου· πρόσχωμεν τήν ἁγιαν ἀναφοράν ἐν εἰρήνῃ προσφέρειν” (πρέπει δηλ. νά σταθοῦμε καλῶς καί μετά φόβου, παρακολουθώντας ὄρθιοι καί ὄχι καθιστοί τήν ἐπιτελούμενη θυσία μέχρι τό τέλος της). Αὐτό σημαίνει ὅτι φθάσαμε στό κεντρικό σημεῖο τῆς θείας Λειτουργίας, στήν ὥρα πού ἀρχίζει ἡ Ἁγία Ἀναφορά, δηλαδή στήν τέλεση τῆς ἀναίμακτης θυσίας.
10. Κατά τήν ἀπαγγελία τοῦ “Πάτερ ἡμῶν …” μέχρι τό “Πρόσχωμεν. Τά ἅγια τοῖς ἁγίοις”. Καί
11. Ἀπό τό “Μετά φόβου Θεοῦ, πίστεως καί ἀγάπης προσέλθετε”, μέχρι τέλους τῆς θείας Λειτουργίας. [Ὅταν στό “Μετά φόβου …” κοινωνοῦν οἱ πιστοί, ὁ ἴδιος ὁ Χριστός εὑρίσκεται στήν Ὡραία Πύλη καί παραμένει ἐμπρός μας ὅλη τήν ὥρα πού διαρκεῖ ἡ Θεία Μετάληψη. Σ’ ὅλο αὐτό τό διάστημα πρέπει ἀπό εὐλάβεια νά ἔχουμε κατεβεῖ ἀπό τά στασίδια καί νά παραμένουμε ὄρθιοι].
(π. Γεώργιος Κουγιουμτζόγλου, Λατρευτικό Ἐγχειρίδιο, σ. 260-261)