ΕΛΕΥΣΗ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΟΣΙΟΥ ΔΑΥΙΔ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΝ ΕΥΒΟΙᾼ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΜΑΣ
>> > > >>
ΕΛΕΥΣΗ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ
ΟΣΙΟΥ ΔΑΥΙΔ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΝ ΕΥΒΟΙᾼ
ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΠ. ΑΝΔΡΕΑ (ΧΑΡΑΚΗ) ΛΕΜΕΣΟΥ
10-15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Ἀπὸ τὴν Ἐκκλησιαστικὴ Ἐπιτροπὴ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἀποστόλου Ἀνδρέα (Χαράκη) Λεμεσοῦ ἀνακοινώνεται ὅτι ὁ Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Πρωτοκλήτου Ἀποστόλου θὰ ἔχει τὴ μεγάλη εὐλογία νὰ ὑποδεχθεῖ τὴν Τιμία Κάρα τοῦ Ὁσίου Δαυὶδ τοῦ Γέροντος τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ, ποὺ θὰ μεταφερθεῖ γιὰ λίγες μέρες ἀπὸ τὸ Μοναστήρι τοῦ Ἁγίου στὴν Εὔβοια, ὅπου εὑρίσκεται, στὴν Κύπρο ἀπὸ τὸν Πανοσιολογιώτατο Καθηγούμενο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀρχιμ. Γαβριήλ.
Ἡ ὑποδοχὴ τῆς Τιμίας Κάρας τοῦ Ὁσίου Δαυὶδ θὰ γίνει στὴν εἴσοδο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τὴν Τρίτη 10 Ὀκτωβρίου 2017 στὶς 6:30 μ.μ. ἀπὸ τὸν Πανιερώτατο Μητροπολίτη μας κ.κ. Ἀθανάσιο. Θ’ ἀκολουθήσει Πανηγυρικὸς Ἑσπερινὸς χοροστατοῦντος τοῦ Πανιερωτάτου Μητροπολίτου μας.
Ἡ Τιμία Κάρα τοῦ Ἁγίου θὰ εὑρίσκεται στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἀποστόλου Ἀνδρέα (Χαράκη) Λεμεσοῦ γιὰ προσκύνηση ἀπὸ τοὺς πιστοὺς μέχρι τὴν Κυριακὴ 15 Ὀκτωβρίου. Ὁ Ἱερὸς Ναὸς θὰ παραμένει ἀνοικτὸς κάθε μέρα ἀπὸ τὶς 6:00 π.μ. μέχρι τὶς 10:00 μ.μ., ἐνῶ θὰ τελοῦνται καθημερινὰ Ἱερὲς Ἀκολουθίες ἐπὶ τῇ βάσει τοῦ προγράμματος ποὺ ἐπισυνάπτεται.
Read more: ΕΛΕΥΣΗ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΟΣΙΟΥ ΔΑΥΙΔ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΝ ΕΥΒΟΙᾼ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΜΑΣ
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ: ΕΓΚΩΜΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Ἐγκώμιο στὴν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς
Τί εἶναι αὐτὸ τὸ μυστήριο τὸ μέγα, ποὺ συντελεῖται γύρω ἀπὸ τὸ πρόσωπό σου, ἱερὴ Μητέρα καὶ Παρθένε; «Εὐλογημένη σὺ ἐν γυναιξὶ καὶ εὐλογημένος ὁ καρπὸς τῆς κοιλίας σου». Ὅσο ὑπάρχουν ἄνθρωποι θὰ σὲ μακαρίζουν, γιατί μονάχα Σὺ εἶσαι ἄξια γιὰ μακαρισμό!
Καὶ νὰ ποὺ ὅλες οἱ γενιὲς Σὲ μακαρίζουν. Ἐσένα εἶδαν οἱ θυγατέρες τῆς Ἱερουσαλήμ, δηλαδὴ τῆς Ἐκκλησίας, καὶ σὲ μακάρισαν οἱ βασίλισσες, δηλαδὴ οἱ ψυχὲς τῶν δικαίων, καὶ θὰ σὲ ὑμνοῦν αἰώνια. Γιατί Σὺ εἶσαι ὁ θρόνος ὁ βασιλικός, στὸν ὁποῖον παραστέκονται Ἄγγελοι κοιτάζοντας τὸν Βασιλέα καὶ Δημιουργὸ νὰ κάθεται ἐπάνω του.
Σὺ ἔγινες Ἐδὲμ νοητή, πιὸ ἱερὴ καὶ πιὸ θεϊκὴ ἀπὸ τὴν παλιά. Γιατί σὲ ἐκείνη τὴν Ἐδὲμ ἔμεινε ὁ Ἀδὰμ ὁ γήινος, ἐνῶ σ’ Ἐσένα ὁ Κύριος τοῦ οὐρανοῦ.
Read more: ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ: ΕΓΚΩΜΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
(τηλ. ναοῦ: 25331888, ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τὸν μήνα Σεπτέμβριο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες καὶ Ἀγρυπνίες τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Παρασκευὴ 1η Σεπτεμβρίου : Ἀρχὴ τῆς Ἰνδίκτου (τοῦ νέου ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους) / Τοῦ Ἁγ. Συμεὼν τοῦ Στυλίτου καὶ τῶν Ἁγ. Τεσσαράκοντα Ὁσιοπαρθενομαρτύρων (Ἀθηνά, Ἀντιγόνη, Ἀσπασία, Ἀφροδίτη, Ἐλπινίκη, Ἐρασμία, Ἐρατώ, Εὐτέρπη, Θάλεια, Θεανώ, Καλλιρόη, Κλειώ, Κλεοπάτρα, Κοραλία, Μαργαρίτα, Μελπομένη, Οὐρανία, Πηνελόπη, Πολύμνια, Χάϊδω, Χαρίκλεια κ.ἄ.) / Μετὰ τὴν Θ. Λειτουργία θὰ τελεστεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ γιὰ τὸν νέο μήνα
Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου : Τοῦ Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Μάμαντος
ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ: ΟΜΙΛΙΑ 35η ΣΤΗΝ ΣΕΠΤΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
ΟΜΙΛΙΑ 35η
ΣΤΗΝ ΣΕΠΤΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ
ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ὅπου καί ἀπόδειξη ὅτι, ἄν καί εἶναι ἄκτιστο τό κατ᾽ αὐτήν θειότατο φῶς,
ὅμως δέν εἶναι οὐσία τοῦ Θεοῦ.
Ὁ Προφήτης Ἠσαΐας προεῖπε γιά τό εὐαγγέλιο ὅτι «λόγο συντετμημένο θά δώσει ὁ Κύριος ἐπί τῆς γῆς» (Ἠσ. 10, 25). Συντετμημένος λόγος εἶναι ἐκεῖνος, πού μέσα σέ λίγες λέξεις περικλείει πλούσιο νόημα. Ἄς ἐπανεξετάσουμε λοιπόν σήμερα ὅσα ἔχουμε ἐκθέσει κι ἄς προσθέσουμε ὅσα ὑπολείπονται, γιά νά ἐμφορηθοῦμε ἀκόμη περισσότερο ἀπό τά ἐναποκείμενα ἄφθαρτα νοήματα καί ὁλόκληροι νά καταληφθοῦμε ἀπό τά θεῖα.
Read more: ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ: ΟΜΙΛΙΑ 35η ΣΤΗΝ ΣΕΠΤΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
π. ΜΙΧΑΗΛ ΒΟΣΚΟΥ: “ΕΙΣ ΑΡΤΟΣ, ΕΝ ΣΩΜΑ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΣΜΕΝ· ΟΙ ΓΑΡ ΠΑΝΤΕΣ ΕΚ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΑΡΤΟΥ ΜΕΤΕΧΟΜΕΝ”
“ΕΙΣ ΑΡΤΟΣ, ΕΝ ΣΩΜΑ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΣΜΕΝ· ΟΙ ΓΑΡ ΠΑΝΤΕΣ ΕΚ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΑΡΤΟΥ ΜΕΤΕΧΟΜΕΝ” (Α’ ΚΟΡ. Ι’ 17)
Πρωτ. Μιχαὴλ Βοσκοῦ
Ἡ ἁγία Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἀποτελεῖ μυστήριο. Εἶναι, ὅπως τονίζει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, “τὸ μυστήριον τὸ ἀποκεκρυμμένον ἀπὸ τῶν αἰώνων καὶ ἀπὸ τῶν γενεῶν”, τὸ ὁποῖον “νυνὶ ἐφανερώθη τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ” (Κολ. α’ 26). Ὡς μυστήριο ποὺ εἶναι δὲν μπορεῖ νὰ ὁριστεῖ, γι᾿ αὐτὸ καὶ οὔτε στὴν Ἁγία Γραφὴ οὔτε στοὺς Πατέρες καὶ Διδασκάλους τῆς Ἐκκλησίας μας συναντοῦμε ὁποιονδήποτε ὁρισμὸ τῆς Ἐκκλησίας. Συναντοῦμε μόνο διάφορες εἰκόνες καὶ σύμβολα, μὲ τὰ ὁποῖα περιγράφεται κατὰ τὸ δυνατὸν ἡ πραγματικότητα τῆς Ἐκκλησίας. Κυρίαρχη θέση ἀνάμεσα στοὺς βιβλικοὺς καὶ πατερικοὺς προσδιορισμοὺς τῆς Ἐκκλησίας κατέχει ὁ χαρακτηρισμός της ὡς Σώματος Χριστοῦ, ἕνας χαρακτηρισμὸς ποὺ πρωτοχρησιμοποιήθηκε ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο. Ὁ χαρακτηρισμὸς αὐτὸς δὲν ἀποτελεῖ μόνο μιὰ ἁπλὴ εἰκόνα, ὅπως ἡ εἰκόνα τῆς κιβωτοῦ ἢ τῆς ἀμπέλου, οὔτε μόνο ἕνα ἁπλὸ σύμβολο. Ἀποτελεῖ κάτι πολὺ περισσότερο, γιατὶ συνδέεται μὲ τὸ μέγα μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας καὶ τὴν κοινωνία τοῦ Σώματος καὶ τοῦ Αἵματος τοῦ Κυρίου.
Read more: π. ΜΙΧΑΗΛ ΒΟΣΚΟΥ: “ΕΙΣ ΑΡΤΟΣ, ΕΝ ΣΩΜΑ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΣΜΕΝ· ΟΙ ΓΑΡ ΠΑΝΤΕΣ ΕΚ ΤΟΥ...