ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΕΝΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ
Προσκυνηματικὴ ἐκδρομὴ Ἐνορίας
στὴν ἐλέυθερη περιοχὴ Ἀμμοχώστου

Τὸ Σάββατο 23 Μαΐου 2026 πραγματοποιήθηκε ἡ καθιερωμένη προσκυνηματικὴ ἐκδρομὴ τῆς Ἐνορίας μας, ποὺ γίνεται κάθε χρόνο μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς λήξης τῶν πνευματικῶν – κατηχητικῶν συνάξεων. Γιὰ μιὰ ἀκόμη φορὰ ἡ συμμετοχὴ ἦταν πολὺ μεγάλη, γι’ αὐτὸ καὶ εἴχαμε δύο λεωφορεῖα.
Πρῶτος μας σταθμὸς ἦταν τὸ κυπριακὸ Χάνι τῆς Γραβιᾶς, ὁ Ἀχυρώνας τοῦ Λιοπετρίου, ὅπου ἔπεσαν ἡρωϊκὰ μαχόμενοι στὶς 2 Σεπτεμβρίου τοῦ 1958 ὁ Ἀνδρέας Κάρυος, ὁ δάσκαλος Φώτης Πίττας, ὁ Χρῆστος Σαμάρας καὶ ὁ Ἠλίας Παπακυριακοῦ. Εἴδαμε σχετικὰ ταινία καὶ μᾶς μίλησε ἡ ξεναγὸς κα Ἑλένη.


Ἀκολούθως πήγαμε στὸ ἀρχαῖο Μοναστήρι τῆς Ἁγίας Νάπας, ὅπου προσκυνήσαμε καὶ μᾶς μίλησε ὁ π. Βαρνάβας Συμεώνοβ. Πήγαμε ἐπίσης στὸν νέο μεγάλο ναὸ τῆς Παναγίας δίπλα ἀπὸ τὸ Μοναστήρι, ὅπου εἴχαμε τὴν εὐλογία νὰ προσκυνήσουμε τὴ ζώνη τῆς Παναγίας καὶ Τίμια Λείψανα τοῦ Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου καὶ τοῦ Ἁγίου Ἐφραίμ.




Ἑπόμενός μας σταθμὸς ἦταν τὸ Παραλίμνι, ὅπου πήγαμε γιὰ προσκύνημα στὸν Μητροπολιτικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, τὸν παλαιὸ ναὸ τοῦ Ἁγ. Γεωργίου καὶ τὸν ναὸ τῆς Ἁγ. Ἄννας, ποὺ εἶναι καὶ μουσεῖο. Στὸν Μητροπολιτικὸ Ναὸ μᾶς μίλησε ὁ προϊστάμενός του π. Ἡρακλείδιος Ξιοῦρος.




Τελευταῖος μας σταθμὸς πρὶν τὸ μεσημεριανὸ φαγητὸ ἦταν ὁ Ναὸς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Παναγιώτισσας, ὅπου μᾶς μίλησε ὁ π. Θεοφάνης Παπαντωνίου. Εἴχαμε τὴν εὐλογία νὰ προσκυνήσουμε τὰ Τίμια Λείψανα καὶ τὸν τάφο τοῦ ἱερομάρτυρος Παπα-Ζαχαρία, ὁ ὁποῖος μαρτύρησε τὸν 16ο αἰ., γιὰ νὰ προστατεύσει τὸ ποίμνιό του ἀπὸ βέβαιο θάνατο ἀπὸ τοὺς Τούρκους.






Τὸ μεσημέρι φάγαμε στὸ κέντρο «Πολυξένια» στὸν Πρωταρά.
Κατὰ τὴν ἐπιστροφή μας κάναμε σταθμὸ στὸ ἐκκλησάκι τῶν Ἁγ. Ἀναργύρων στὸ Κάβο Γκρέκο, ποὺ εἶναι κτισμένο σ’ ἕνα πανέμορφο φυσικὸ τοπίο.







